-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41216 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

درباره آصف بن برخيا كه در زمان حضرت سليمان(ع) بوده است، توضيح دهيد.
نكاتي كه درباره ي آصف بن برخيا، با استفاده از منابع تفسيري و روايي مي توان گفت، عبارتند از: 1. به تعبير علامه طباطبايي، از مقابل قرار گرفتن جمله ي {H{/Bقالَ اَلَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ اَلْكِتابِ {w1-6w}{I27:40I}/}H} با جمله ي قبلي {H{/Bقالَ عِفْرِيتٌ مِنَ اَلْجِنِ {w1-4w}{I27:39I}/}H}مي توان نتيجه گرفت كه آيه دلالت مي كند بر اين كه صاحب علم كتاب، از جن نبوده، بلكه از انس بوده است كه در روايات از او به نام آصف بن برخيا نام برده مي شود. 2. از منابع فوق استفاده مي شود كه وي وزير و وصي سليمان بوده و بنابر قولي خواهرزاده ي او و بنابر نقل ديگر پسر خاله ي او بوده است. اين شخص، مردي شريف از قوم بني اسرائيل و از نزديكان با ايمان و دوستان خاص سليمان به شمار مي رفت كه بنابر نقل مفسران، از اسم اعظم الهي با خبر بوده و چنان از آگاهي و اخلاق و تقوا و ايمان برخوردار بود كه خود، مظهري از آن اسم به حساب مي آمد. اين تكامل معنوي و روحاني كه پرتوي از آن اسم اعظم الهي بود، چنين قدرت خارق العاده اي (حاضر كردن تخت ملكه ي سبأ در يك نگاه) را در وي ايجاد كرده بود. 3. مفسران درباره ي نوع دانش او نيز بحث كرده اند. به نظر آنان، به طور حتم علم وي از سنخ علوم فكري و اكتسابي نبوده است؛ بلكه وي به بخشي از علم و دانش كتاب غيب احاطه داشته است كه حضرت سليمان با اذن خدا، به او تعليم داده بود. به عقيده ي مفسران، مراد از كتاب، يا كتابي از كتاب هاي آسماني است كه به اصطلاح «كتاب تشريعي» گفته مي شود و يا لوح محفوظ است كه نوعي «كتاب تكويني» و متضمّن حقيقت و واقعيت اسم اعظم الهي و اسماء الله است. اگر اولي باشد، او با اطلاع و احاطه به اسرار آن، اين كرامات را انجام مي داد و اگر دومي باشد، باز او خود را به مرتبه اي رسانده بود كه مظهر قدرت و اراده ي خدا گشته بود و مي توانست اين نوع كارها را انجام دهد. (براي اطلاع بيش تر ر.ك: علامه طباطبايي، ترجمه الميزان، ج 15، ص 563 و سبحاني، جعفر: منشور جاويد، ج 12، ص 299 و تفسير قرطبي، ج 13، ص 136، نشر دار الكتب العلميه.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.